2011. december 25., vasárnap

Ankeveen

Kamera>>>

A mama jobb lábán felül ELSA gyűrűt, a papa bal lábán felül aluminium gyűrűt visel. A papát 2001-ben gyűrűzték egy testvérével Hollandiában, a tojót egy évvel később, Belgiumban gyűrűzték egy négyfiókás fészekben. 



A mama

A fészek környéke. A 2009. évi az 5. közös költésük. Az előző években 3, 2, 4, 4 fiókát neveltek fel.

A fiókák gyűrűzése 2008- ban

A 2008-ban  felnevelt fiókák.
2009-ben az első tojást március 23-án, az ötödiket március 31-én tojta. 
Április 28-án két babát, május 3-án hármat láttunk.
 

Május 12-én így néztek ki a babák.
Május 15-én három baba ficereg a fészekben

Etetés május 31-én
Gyakorlatozás július 7-én és 8-án. 9-én valamennyien elhagyták a fészket.





 Sajnos, az utolsó időben itt is megbízhatatlan volt a kamera. De néha azért még láttuk őket. 


Október 2. Láthatnánk őket, ha működne a kamera.

November 11. Ott van a lámpaoszlopon!
Szerencsére többször működött a kamera, és néhányszor szerencsénk is volt: otthon voltak.


__________________________________________________________
2010


Március 22-én 1 tojást mutatott a kamera. 25-én két tojásuk volt, 28-án négy.



Március 28. A fészeképítés nem áll meg. 
Összesen öt tojás.
Április 26-án megérkezett az első baba.
Április 27. Talán három fejecske.

Május elsején még mind a négy kicsi élt. Aztán folyamatosan csak esett, esett. A kicsik nem élték túl a hideg, nyirkos időt. Alig egy hét adatott nekik ezen a világon. Május 3-án már csak az üres fészekben álltak a szülők. 


4 picur
Az élet megy tovább.

Május 14-én láttuk őket utoljára. Sajnos nemcsak a kamerát, de még a weboldalt sem tudtuk ezután elérni. Reméljük, a következő szezonban újra találkozhatunk velük. 

____________________________________________________
2011

Végre, március végén ismét találkozhattunk velük. Jól látszott, jól néznek ki, egészségesek.



 Fészekrendezés február 27-én


A fészekrendezés is fontos, de cserébe jár valami...
Március 15. Még nincs tojás, de rajta vannak az ügyön.




Március 24. Már van egy tojás. Rendezni kell a fészket, és a szerelem is fontos!





Március 25. Van itt tojás, csak dugdossa előlünk.

Március 30. 3-4 tojás?
Május 5-én 4 babát láttunk.
Bár homályos a kép, de így is látszik: az egyik baba jóval szürkébb mint  a többi. 


Itt vagyok, kicsikéim!
Június 2. Egyedül. Gyönyörűek. 
Ezek után ismét olyan volt a kamera, mint a mese: hol volt, hol nem volt....
Mikor működött, gólya nem volt a fészekben. A mentett videókból azonban láthattuk, jól vannak valamennyien. 



Július 21. Reméljük ilyen rendben megy tovább az életük.


_________________________________________________________________

2012


Ők is itt töltik a telet. Január 14.

Sikerült még párszor látni őket, de a szezonban nem működött ez a kamera sem.
Annyit sikerült megtudnom, hogy 5 tojásból 4 baba kelt ki. Így már 27 gólyát neveltek fel ebben a fészekben a szülők. 


  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése